حقیقت به روایت اهل سنت

معاویه و تجارت بت [مصادر اهل سنت]

محمد بن جریر طبری در کتاب "تهذیب الآثار" با سند صحیح چنین نقل می کند:
وَحَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ بَشَّارٍ ، قَالَ : حَدَّثَنَا عَبْدُ الرَّحْمَنِ ، قَالَ : حَدَّثَنَا سُفْیَانُ , عَنِ الأَعْمَشِ , عَنْ أَبِی وَائِلٍ ، قَالَ : کُنْتُ مَعَ مَسْرُوقٍ بِالسِّلْسِلَةِ ، فَمَرَّتْ عَلَیْهِ سَفِینَةٌ فِیهَا أَصْنَامُ ذَهَبٍ وَفِضَّةٍ ، بَعَثَ بِهَا مُعَاوِیَةُ إِلَى الْهِنْدِ تُبَاعُ ، فَقَالَ مَسْرُوقٌ: لَوْ أَعْلَمُ أَنَّهُمْ یَقْتُلُونِی لَغَرَّقْتُهَا ، وَلَکِنِّی أَخْشَى الْفِتْنَةَ
وائل گفت: به همراه مسروق در سلسله بودم، در همین حین کشتی ای از کنار او عبور نمود که در آن بتهایی از طلا و نقره بود، که معاویه آنها را برای فروش به هند فرستاده بود، پس مسروق گفت: اگر می دانستم که آنها مرا خواهند کشت آن را غرق می نمودم، ولی من از فتنه می ترسم
تهذیب الآثار.ج1 ص241.ط مطبعة المدنی ادامه مطلب

اطلاعات

برخی از صحابه و تابعین ناصبی بودند [مصادر اهل سنت]
وَخَلَفَ مُعَاوِیَةَ خَلْقٌ کَثِیْرٌ یُحِبُّوْنَهُ وَیَتَغَالُوْنَ فِیْهِ، وَیُفَضِّلُوْنَهُ، إِمَّا قَدْ مَلَکَهُم بِالکَرَمِ وَالحِلْمِ وَالعَطَاءِ، وَإِمَّا قَدْ وُلِدُوا فِی الشَّامِ عَلَى حُبِّهِ، وَتَرَبَّى أَوْلاَدُهُمْ عَلَى ذَلِکَ، وَفِیْهِمْ جَمَاعَةٌ یَسِیْرَةٌ مِنَ الصَّحَابَةِ، وَعَدَدٌ کَثِیْرٌ مِنَ َّابِعِیْنَ وَالفُضَلاَءِ، وَحَارَبُوا مَعَهُ أَهْلَ العِرَاقِ، وَنَشَؤُوا عَلَى النَّصْبِ نَعُوْذُ بِاللهِ مِنَ الهَوَى
معاویه مردم زیادی را بر جای گذاشت که او را دوست داشته و در مورد او غلو می د و او را برتری می دادند که یا به خاطر کرم او بود و یا به خاطر بردباری او، و یا به خاطر بخشش های معاویه بود و یا به این جهت بود که در شام متولد و بر اساس محبت او تربیت یافته بودند و در بین این گروه، گروه کمی از صحابه و جمعیت زیادی از تابعین و اهل فضل بودند که همراه او با اهل عراق جنگیده و بر روش نصب پرورش یافته بودند، از هوای نفس به خدا پناه می بریم
سیر اعلام النبلاء.ج3 ص128.ط موسسة الرسالة
از این اعتراف شمس الدین ذهبی به خوبی روشن می شود که برخی از صحابه و بسیاری از تابعین تابعین ناصبی یعنی المومنین علیه السلام بودند
ادامه مطلب

اطلاعات

محمد بن العز دمشقی (عالم اهل سنت): معاویه المومنین علیه السلام را سب می کرد [مصادر اهل سنت]
معاویة بن سفیان لعنة الله علیه از جسورترین افراد در دشمنی با خاندان وحی بود، تا جایی که المومنین علیه السلام را سب می کرد، "محمد بن العز" از علمای بزرگ اهل سنت پس از تعریف و تمجید از معاویه لعنه الله این واقعه تلخ را چنین می نویسد:
واول ملوک ال معاویة، وهو خیر ملوکهم و افضلهم، لانه صح ، وابن صح ، ولان سیرته سیرة حسنة، الا انه یلام لانه اقر، یسب علیا ادامه مطلب

اطلاعات



ابوبکر آجری از بزرگان علمای اهل سنت در کتاب "الشریعة" بعد از نقل روایت «الحق مع ذا» در شان المومنین علیه السلام، به نکته قابل توجهی اشاره می کند:
و مناقب علی رضی الله عنه و فضائله أکثر من أن تحصى، و لقد أکرمه الله عزوجل بقتال الخوارج، و جعل سیفه فیهم و قتاله لهم سیف حق إلى أن تقوم الساعة
مناقب و فضائل علی رضی الله عنه فراتر از آن است که به شماره بیاید، حقیقتا خداوند او را با کشتن خوارج گرامی داشت، و شمشیرش را در میان آنها و کشتن آنها، تا روز قیامت شمشیر حق قرار داد
الشریعة.ج4 ص1759.ط دار الوطن ادامه مطلب

اطلاعات

رسول خدا(ص): حق با المومنین علیه السلام است [مصادر اهل سنت]
در این مطلب یکی دیگر از فضائل و مناقب اختصاصی اسدالله الغالب المومنین علی بن طالب علیه السلام را که از لسان ملکوتی رسول خدا صلی الله علیه و آله صادر شده را نقل می کنیم
ابویعلی در مسندش چنین می نویسد:
حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عَبَّادٍ الْمَکِّیُّ، حَدَّثَنَا أَبُو سَعِیدٍ، عَنْ صَدَقَةِ بْنِ الرَّبِیعِ، عَنْ عُمَارَةَ بْنِ غَزِیَّةَ، عَنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ أَبِی سَعِیدٍ، عَنْ أَبِیهِ قَالَ: کُنَّا عِنْدَ بَیْتِ النَّبِیِّ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ فِی نَفَرٍ مِنَ الْمُهَاجِرِینَ وَالْأَنْصَارِ، فَخَرَجَ عَلَیْنَا فَقَالَ: أَلَا أُخْبِرُکُمْ بِخِیَارِکُمْ؟، قَالُوا: بَلَى، قَالَ: خِیَارُکُمُ الْمُوفُونَ الْمُطَیَّبُونَ، إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْخَفِیَّ َّقِیَّ، قَالَ: وَمَرَّ عَلِیُّ بْنُ أَبِی طَالِبٍ فَقَالَ: الْحَقُّ مَعَ ذَا، الْحَقُّ مَعَ ذَا ادامه مطلب

اطلاعات

فضیلتی بی نظیر از باقر و صادق علیهما السلام [مصادر شیعه]
یکی از خصوصیات اهل بیت علیهم السلام کرامات و معجزات ایشان است که دوست و دشمن به آن اقرار کرده اند، در این مطلب قطره ای از اقیانوس بی کران فضائل ین صادقین سلام الله علیهما را به نمایش می گذاریم
علامه بزرگوار مجلسی رضوان الله علیه از کتاب شریف "بصائر الدرجات" چنین نقل می کند:
و روی بسند حسن عَنْ أَبِی بَصِیرٍ انه قَالَ: دَخَلْتُ عَلَى أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع وَ أَبِی جَعْفَرٍ ع وَ قُلْتُ لَهُمَا أَنْتُمَا وَرَثَةُ رَسُولِ‏ اللَّهِ‏ ص قَالَ نَعَمْ قُلْتُ فَرَسُولُ اللَّهِ وَارِثُ الْأَنْبِیَاءِ عَلِمَ کُلَّمَا عَلِمُوا فَقَالَ لِی نَعَمْ فَقُلْتُ أَنْتُمْ تَقْدِرُونَ عَلَى أَنْ تُحْیُوا الْمَوْتَى وَ تُبْرِءُوا الْأَکْمَهَ وَ الْأَبْرَصَ؟ فَقَالَ لِی نَعَمْ بِإِذْنِ اللَّهِ ثُمَّ قَالَ ادْنُ مِنِّی یَا أَبَا مُحَمَّدٍ فَمَسَحَ یَدَهُ عَلَى عَیْنِی وَ وَجْهِی وَ أَبْصَرْتُ الشَّمْسَ وَ السَّمَاءَ وَ الْأَرْضَ وَ الْبُیُوتَ وَ کُلَّ شَیْ‏ءٍ فِی الدَّارِ قَالَ أَ تُحِبُّ أَنْ تَکُونَ هَکَذَا وَ لَکَ مَا لِلنَّاسِ وَ عَلَیْکَ مَا عَلَیْهِمْ یَوْمَ الْقِیَامَةِ أَوْ تَعُودَ کَمَا کُنْتَ وَ لَکَ الْجَنَّةُ خَالِصاً قُلْتُ أَعُودُ کَمَا کُنْتُ قَالَ فَمَسَحَ عَلَى عَیْنَیَّ فَعُدْتُ کَمَا کُنْتُ ادامه مطلب

اطلاعات



از جمله بدعت های عمر بن الخطاب که بعد ها به سنت (!!!) تبدیل شد و هر ساله مخالفین شیعه نیز به اقامه ی آن توجه خاصی داشته و برای آن استحباب نیز قائل هستند تراویح می باشد. اما نکته جالب اینجاست که طبق اعتراف "جلال الدین سیوطی" چنین ی در زمان رسول خدا صلی الله علیه و آله وجود نداشته است
وی در کتاب "المص ح فی صلاة راویح" می نویسد:
الثالث: انه قد ثبت فی صحیح البخاری عن عمر انه قال فی راویح: نعم البدعة هذه، و ی ینامون عنها افضل... فسماها بدعة_یعنی بدعة حسنة. وذلک صریح فی انها لم تکن فی عهد رسول الله ص
سوم: در صحیح بخاری ثابت شده است که عمر در مورد تراویح گفته است که این چه بدعت خوبی است، و این که بخوابند و تراویح نخوانند بهتر است...پس عمر آن را بدعت نامیده است_یعنی بدعت حسنه. و این صراحت دارد در این که تراویح در زمان صلی الله علیه و آله نبوده است ادامه مطلب

اطلاعات

ازدواج با شیعه حرام است اما ازدواج با یهودیان حلال [مصادر مخالفین]
در این مطلب شمه ای دیگر از وهمیات وه ون پلید را به نمایش می گذاریم
السؤال الثانی من الفتوى رقم (2165) س2: ما حکم ا واج من الرافضة وإن حصل وتم فما الحکم الآن؟ ج2: لا یجوز للسنی أن یتزوج من نساء الرافضة وإذا وقع النکاح وجب فسخه؛ لأن المعروف عنهم دعوة أهل البیت والاستغاثة بهم، وذلک من الشرک الأکبر. وبالله وفیق، وصلى الله على نبینا محمد وآله وصحبه وسلم. اللجنة الدائمة للبحوث العلمیة والإفتاء ادامه مطلب

اطلاعات


مخالفین شیعه به علت دوری از معارف اهل بیت علیهم السلام به انحرافات شدیدی دچار گشته اند، تا جایی که با صدور فتاوای بسیار شنیع و زننده مورد تمس ادیان و مذاهب مختلف قرار گرفته اند، در این مطلب یکی دیگر از انحرافاتی که "محمد بن اسماعیل بخاری" صاحب صحیح بخاری از بزرگترین علمای اهل سنت به آن مبتلا گشته را بیان می کنیم
بخاری در فتوایی عجیب مدعی است که اگر ی العیاذ بالله استمناء (خود یی) نمود، روزه اش باطل نمی شود:
واذ قلنا بإباحة المباشرئ و قبیل فلا فرق حینئذ بین أن یمنی أو لا إذ أن المباشرة مظنة الإنزال وجاء الشرع بإباحتها دون تفریق. ولذا أورد البخاری أثر جابر بن یزید للدلالة علی أن الإمناء بسبب الشهوة لا ینقض الصوم، ولا فرق فی الحکم بین النظر و المباشرة فی هما سببا فی الإمناء اذ کلاهما مثار للشهوة المؤدیة الی الإنزال، والله اعلم. والی ما ذهب البخاری ذهب إلیه ابن حزم ادامه مطلب

اطلاعات

من جحدها أو أنکرها أو زعم أنه یجوز الإعراض عنها والاکتفاء بالقرآن فقط فقد ضل ضلالا بعیدا، وکفر کفرا أکبر، وارتد عن الإسلام بهذا المقال، فإنه بهذا المقال وبهذا الاعتقاد ی قد کذب الله ورسوله، وأنکر ما أمر الله به ورسوله، وجحد أصلا عظیما فرض الله الرجوع إلیه والاعتماد علیه والأخذ به، وأنکر إجماع أهل العلم علیه، وکذب به، وجحده، وقد أجمع علماء الإسلام على أن الأصول المجمع علیها ثلاثة: الأصل الأول: کتاب الله. والأصل الثانی: سنة رسول الله علیه الصلاة والسلام. والأصل الثالث: إجماع أهل العلم
هر آن را )منظور سنت است (عامدانه یا غیر عامدانه انکار کند و گمان ببرد که می توان از سنت روی گرداند و فقط به قرآن اکتفاء کرد، همانا شدیدا گمراه گشته است و به مرتبه ی کفر اکبر رسیده است و از به خاطر این سخن مرتد شده است. پس او به خاطر این قول و این اعتقاد خداوند و رسول (ص) را تکذیب کرده است و آن چه خدا و رسول (ص) به آن امر کرده اند را انکار کرده است، و اصلی عظیم و بزرگ که خداوند رجوع به آن و اعتماد بر آن را واجب گردانیده است، عامدانه انکار کرده است و اجماع اهل علم را انکار کرده است و تکذیب کرده و بعد از یقین آن را انکار کرده است و علمای اجماع بر این دارند که اصول مجمع علیه، سه تاست: اصل اول: کتاب الله و اصل دوم: سنت رسول الله (ص) و اصل سوم  اجماع اهل علم ادامه مطلب

اطلاعات

  • منبع: http://ahlesonat.blog.ir/1395/12/10/قرآن-وهابیت
  • مطالب مشابه: قرآن وه ت!
  • کلمات کلیدی: الله ,کرده ,انکار ,رسول ,عامدانه ,انکار کرده ,تکذیب کرده ,عامدانه انکار ,رسول الله ,کتاب الله
  • در صورتیکه این صفحه دارای محتوای نامناسب میباشد و یا شما درخواست حذف آنرا دارید بر روی گزینه حذف اطلاعات در زیر کلیک نمائید.
توهین به قرآن توسط علمای اهل سنت [مصادر اهل سنت]
قاضیخان اوزجندی الفرغانی از علمای بزرگ حنفی مذهب می نویسد:
فاراد ان یکتب بدمه علی جبهته  شیئا من القرآن، قال ابوبکر الإسکاف رحمه الله تعالی: یجوز. قیل:  لو کتب بالیول قال:  لو کان فیه شفاء لا بأس به. قیل:  لو کتب علی جلد میتة قال: إن کان فیه شفاء جاز ادامه مطلب

اطلاعات

آیا قرآن به روی سر گرفتن بدعت است؟

یکی از اعمالی که شیعیان حیدر صفدر سلام الله علیه در شبهای قدر در ماه مبارک رمضان انجام می دهند، مراسم احیاء و یکی از اعمال این شب هم قرآن به سر گرفتن و دعا خواندن است، مخالفین شیعه مدام تحدی می کنند که کدام یک از ائمه علیهم السلام در شب قدر چنین کاری را انجام داده اند که شما انجام می دهید؟ ادامه مطلب

اطلاعات

جواب عمر بن الخطاب به ی که گفت حدیث را رها کن، فقط از قرآن [مصادر اهل سنت]

یکی از مسائلی که در بسیاری از مباحث و مناظرات و گفت و گوهای علمی از طرف مخالفین شیعه هر از گاهی به چشم می خورد، این است که مخالفین هر گاه پس از مشاهده ی روایات و اخبار و احادیث مختلف و معتبر جو برای عرضه ندارند به این روش روی می آورند که موضوع مورد نظر را فقط از قرآن برای ما بیاورید و ما کاری به روایات و احادیث نداریم! ادامه مطلب

اطلاعات


خوردن آیه قرآن توسط بزغاله [مصادر اهل سنت]   یکی دیگر از روایاتی که متاسفانه اهل سنت آن را در کتب معتبر خود نقل کرده اند، تحریف قرآن توسط یک بزغاله است، اما این روایت نه با قرآن کریم مطابق است نه با عقل، چنانچه خداوند می فرماید: ادامه مطلب

اطلاعات

قرآن معجزه نیست و می توان مثل آن آورد[مصادر اهل سنت]   ادامه مطلب

اطلاعات

حَدَّثَنَا خَالِدُ بْنُ مَخْلَدٍ، حَدَّثَنَا سُلَیْمَانُ، قَالَ: حَدَّثَنِی مُعَاوِیَةُ بْنُ أَبِی مُزَرِّدٍ، عَنْ سَعِیدِ بْنِ یَسَارٍ، عَنْ أَبِی هُرَیْرَةَ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ، عَنِ النَّبِیِّ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ قَالَ: " خَلَقَ اللَّهُ الخَلْقَ، فَلَمَّا فَرَغَ مِنْهُ قَامَتِ الرَّحِمُ، فَأَخَذَتْ بِحَقْوِ الرَّحْمَنِ، فَقَالَ لَهُ: مَهْ، قَالَتْ: هَذَا مَقَامُ العَائِذِ بِکَ مِنَ القَطِیعَةِ، قَالَ: أَلاَ تَرْضَیْنَ أَنْ أَصِلَ مَنْ وَصَلَکِ، وَأَقْطَعَ مَنْ قَطَعَکِ، قَالَتْ: بَلَى یَا رَبِّ، قَالَ: فَذَاکِ " قَالَ أَبُو هُرَیْرَةَ: " اقْرَءُوا إِنْ شِئْتُمْ: {فَهَلْ عَسَیْتُمْ إِنْ تَوَلَّیْتُمْ أَنْ تُفْسِدُوا فِی الأَرْضِ وَتُقَطِّعُوا أَرْحَامَکُمْ} [محمد: 22]   ادامه مطلب

اطلاعات


  فی الحدیث الصحیح المرفوع عن قتادة عن عکرمة عن ابن عباس قال قال رسول الله صلى الله علیه وسلم رأیت ربی فی صورة شاب أمرد له وفرة جعد قطط فی روضة خضراء   ادامه مطلب

اطلاعات

عَنْ عُبَیْدِ بْنِ حُنَیْنٍ، قَالَ: بَیْنَا أَنَا جَالِسٌ إِذْ جَاءَنِی قَتَادَةُ بْنُ النُّعْمَانِ، فَقَالَ لِی: انْطَلَقْ بِنَا یَا ابْنَ حُنَیْنٍ إِلَى أَبِی سَعِیدٍ الْخُدْرِیِّ، فَإِنِّی قَدْ أُخْبِرْتُ أَنَّهُ قَدِ اشْتَکَى، فَانْطَلَقْنَا عَلَى أَبِی سَعِیدٍ فَوَجَدْنَاهُ مُسْتَلْقِیًا رَافِعًا رِجْلَهُ الْیُمْنَى عَلَى الْیُسْرَى، فَسَلَّمْنَا وَجَلَسْنَا، فَرَفَعَ قَتَادَةُ بْنُ النُّعْمَانِ یَدَهُ إِلَى رِجْلِ أَبِی سَعِیدٍ فَقَرَصَهَا قَرْصَةً شَدِیدَةً، فَقَالَ أَبُو سَعِیدٍ: سُبْحَانَ اللهِ یَا ابْنَ آدَمَ لَقَدْ أَوْجَعَنِی، فَقَالَ لَهُ: ذَلِکَ أَرَدْتُ، فَقَالَ: إِنَّ رَسُولَ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ، قَالَ: " إِنَّ اللهَ عَزَّ وَجَلَّ لَمَّا قَضَى خَلْقَهُ اسْتَلْقَى فَوَضَعَ إِحْدَى رِجْلَیْهِ عَلَى الْأُخْرَى، وَقَالَ: لَا یَنْبَغِی لِأَحَدٍ مِنْ خَلْقِی أَنْ یَفْعَلَ هَذَا  فَقَالَ أَبُو سَعِیدٍ: لَا جَرَمَ، وَاللهِ لَا أَفْعَلُهُ أَبَدًا ادامه مطلب

اطلاعات

صحابه چشم چران [مصادر اهل سنت]
از جمله مسائلی که مخالفین شیعه بدون دلیل نقلی و عقلی به آن معتقدند عد تمامی صحابه است، این نظریه نمونه های نقضی فراوانی دارد که بر محققین پوشیده نیست. در این مطلب نمونه ای دیگر از نقض این نظریه باطل را از صحیح ترین کتب اهل سنت (صحیح بخاری و صحیح مسلم) به نمایش می گذاریم
محمد بن اسماعیل بخاری و مسلم بن حجاج نیشابوری چنین می نویسند:
حَدَّثَنَا عَلِیُّ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ، حَدَّثَنَا سُفْیَانُ، قَالَ: ا ُّهْرِیُّ، - حَفِظْتُهُ کَمَا أَنَّکَ هَا هُنَا - عَنْ سَهْلِ بْنِ سَعْدٍ، قَالَ: اطَّلَعَ رَجُلٌ مِنْ جُحْرٍ فِی حُجَرِ النَّبِیِّ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ، وَمَعَ النَّبِیِّ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ مِدْرًى یَحُکُّ بِهِ رَأْسَهُ، فَقَالَ: «لَوْ أَعْلَمُ أَنَّکَ تَنْظُرُ، لَطَعَنْتُ بِهِ فِی عَیْنِکَ، إِنَّمَا جُعِلَ الِاسْتِئْذَانُ مِنْ أَجْلِ البَصَرِ ادامه مطلب

اطلاعات

آخرین مطالب

جستجوهای اتفاقی